"Степногорск қаласы, № 3 арнайы мектеп-интернаты" КММ

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Касенова Б.С. Арнайы мектептегі тігін сабақтарындағы кәсіби бағдар.

30.11.2020

     Арнайы мектеп-интернатта «жалпы еңбекке баулу» және «кәсіптік оқыту» пәндері зияткерлік дамуында проблемалары бар балаларды оқыту мен тәрбиелеуде ерекше маңызға ие, өйткені басқа оқу пәндерімен қатар ол ақыл-ой және дене дамуының, адамгершіліктің маңызды құралдарының бірі болып табылады және студенттерге эстетикалық тәрбие беру. Еңбек сабақтары (бұл қол еңбегі, қолөнер сабақтары, тігін ісі) ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларға біртұтас көзқарасқа негізделген бірыңғай түзету-дамыта оқыту жүйесінің ажырамас бөлігі болып табылады.

     Еңбекке баулу бойынша жұмысты ұйымдастыру үшін арнайы жағдайлар жасалуы керек: біріншіден, материалдық-техникалық қамтамасыз ету (кеңсе, жабдықтар, құрылғылар, құралдар, материалдар), екіншіден, ұйымдастырушылық-әдістемелік (мұғалімді ООП балалармен жұмыс істеуге дайындау, дамыту пәндер бойынша жұмыс бағдарламалары, оқу-әдістемелік кешен құру). Осы шарттарды жүзеге асыру үшін мектепте арнайы кәсіптік оқыту кабинеті құрылды, онда тігін шеберханалары жабдықталған. Оқушылардың жұмыс үстелдері оқу аймағында орналасқан; жұмыс бөлмесінде - құралдар, материалдар, құрылғылар, жабдықтар жүйеленген, оларды студенттер жұмыс түріне сәйкес өз бетінше таңдай алады; коррекциялық-көрме алаңында студенттердің шығармашылық жұмыстары бар.

     Қол еңбегінің, қолөнердің негізі концентрлік принцип болып табылады: қайталану принципі және орындалған жұмыстың біртіндеп күрделенуі. Барлық жұмыстар қазірдің өзінде алынған дағдыларға негізделген және балаға жаңа әдістер мен материалдарды игеріп, одан да күрделі бұйымдар жасай отырып, жаңа дағдыларды игере отырып, оның келесі қадамын жасауға мүмкіндік береді.

     Әр түрлі ауырлық дәрежесіндегі ақыл-ой кемістігі бар студенттер үшін еңбекке баулу олар үшін белгілі бір маңызы бар тартымды іс-шара болуы керек. Сондықтан менің кәсіптік оқыту мұғалімі ретіндегі міндетім - технология сабақтарында шығармашылық, сындарлы атмосфера құру, оқушылардың өз мүмкіндіктері мен қабілеттерін көрсетуге мүмкіндік беру. Сондықтан, кәсіптік оқыту сабақтарында арнайы мектепте оқыту мен тәрбиелеудің негізгі міндеттерінің бірі ретінде танымдық қызығушылық пен жұмысқа деген оң қатынасты қалыптастыруға көп көңіл бөлінеді. Егер оқушының сабаққа деген қызығушылығы болмаса, оқу процесінің тиімділігі төмендейді, онда кез-келген жұмыс оған ауыр болады. Қызықты нәрселер оңай, тез және ұзақ уақыт есінде қалады, қызығушылық тиімділіктің жоғарылауына ықпал етеді. Танымдық қызығушылықты қалыптастыру үшін технология сабағында оқу материалын ұсынудың әр түрлі әдістері қолданылады; ойын-сауық және ойын-сауық элементтері енгізілген (біз жұмбақтар жасаймыз, мерекелер, жыл мезгілдері туралы сөйлесеміз); балаларға қолөнерді, қолданбалы бұйымдарды, практикалық қолданыстағы құрылғыларды, мысалы, тұрмыстық заттарды, мерекеге арналған сыйлықтарды, (пластиктен жасалған сәндік вазалар мен гүлдер, аналарға арналған түйреуіш жастықшалар, 8 наурызға арналған құттықтаулар, жаңа жылдық ойыншықтар, қосымшалар таңдау мүмкіндігі беріледі) жіптерден, тұзды қамырдан сувенирлер және т.б.). Өз қолыңызбен жасалған заттарды іс жүзінде қолдану - бұл еңбекқорлықты, табандылықты, тәуелсіздікке, бастаған ісін аяқтай алу қабілетіне тәрбиелеудің тиімді мотивациясы.

      Еңбекке тәрбиелеу процесінде оқушылардың жеке әлеуетін барынша дамыту мақсатында фронтальды, топтық және жеке жұмыс түрлері біріктіріледі, бұл оқушылардың жеке және типологиялық ерекшеліктерін ескеруге мүмкіндік береді, олар ООП бар балалардың танымдық даму ерекшеліктерімен және бұзылу құрылымымен анықталады.

     Оқытудың әртүрлі түрлерін ұйымдастырған кезде ақпараттық-коммуникациялық технологиялар белсенді қолданылады, бұл қолданылатын әдістер мен оқу-әдістемелік құралдардың ауқымын едәуір кеңейтуге мүмкіндік береді, мысалы, электронды презентацияларды көрсету, нұсқаулық карталарын, тапсырмаларды орындаудың дәйекті схемалары мен ерікті және еріксіз зейін мен жадыны дамытуға арналған тапсырмалар, ойындар мен жаттығулар кеңістіктік көріністерді дамыту, сезіну, нысандардың формасын, түсін, көлемін, контурын қабылдау.

     Еңбекке баулудың коррекциялық-дамытушылық бағыты оқушылардың денсаулығын сақтау және жақсарту бойынша жұмыстарды жүзеге асыруды да көздейді. Осы мақсатта сабақ барысында дәстүрлі дене жаттығулары сабақ тақырыбына сәйкес таңдалған саусақ ойындарын, көрнекі гимнастика жаттығуларын қолдана отырып өткізіледі. Сонымен қатар, балалар заттың тактильді қабылдауын, саусақтардың ұсақ моторикасын және қимылдарды үйлестіруді дамытуға бағытталған жаттығулар мен тапсырмалар таңдалады: түрлі-түсті бөлшектермен фигуралар салу, сүйектермен, тұқымдармен, дәндермен, қақпақтармен және тығындармен жұмыс. Сондай-ақ, балалар түрлі-түсті, шнурлармен, шаблондар мен қапсырмалармен өріп, қағазбен жұмыс істейді және әртүрлі бұйымдарды тігеді, оларды кезең-кезеңімен орындай отырып, мұғалімнің көмегімен.

     Түзетушілік және дамытушы ойындар мен жаттығуларды қолдану материалды жақсы игеруге, балалардың танымдық және еңбек белсенділігін белсендіруге, эмоционалды-еріктік саладағы бұзушылықтарды жеңуге, жағымды фон қалыптастыруға, сабаққа деген қызығушылықты арттыруға ықпал етеді, бұл оқушылардың даму динамикасын бақылау нәтижелерімен расталады. Ол үшін жыл сайын студенттерге кіру, аралық және қорытынды диагностика жүргізіледі. Алынған мәліметтер мұғалімнің іс-әрекетін жобалауға және болжауға, балалардың жеке әлеуетін барынша дамыту мақсатында танымдық қызметті ұйымдастырудың көп деңгейлі әдісін жүзеге асыруға мүмкіндік береді. Жылдық диагностиканың нәтижелерін шығарған кезде балалар еңбек дағдыларын меңгерудің оң динамикасын көрсетеді.

     Тәрбиелік іс-шаралардан басқа сыныптан тыс жұмыстар да өткізіледі: үйірме жұмыстары, безендіру, көрме.

Сұрақтар




Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Әлі пікірлер




Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст