"Степногорск қаласы, № 3 арнайы мектеп-интернаты" КММ

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Шайсултанова С.К. Психологиялық-педагогикалық қолдау мектеп оқушыларының кәсіби өзін-өзі анықтауы

30.11.2020

 

     Мақала жасөспірімдер мен орта мектеп оқушыларының кәсіби өзін-өзі анықтауының өзекті проблемасына және осы процесті арнайы мектеп-интернатта қолдауға арналған.

     Оқу мотивтерін, қызығушылықтарын, балалар мен жасөспірімдердің мамандықтар туралы хабардар болу диагностикасы, сондай-ақ оқушылардың кәсіби дайындығын зерттеу және мектептің жоғары деңгейінде оқыту профилін таңдауға қанағаттану ерекше орын алады. Диагностика нәтижелері мектеп оқушыларының кәсіби өзін-өзі анықтауы үшін қолдауды сауатты ұйымдастыруға мүмкіндік береді.

     Бүгінгі күні кәсіптік бағдар беру жаңа рөлге ие - балалар мен жасөспірімдердің кәсіби өзін-өзі анықтауы, кәсіби қызығушылықтарын, бейімділіктерін анықтауда, белгілі бір кәсіпті игерудің нақты мүмкіндіктерін анықтауда, еңбек нарығында табысты әлеуметтенуде және белсенді бейімделуде психологиялық-педагогикалық қолдау үшін жағдайлар жасау.

     Кәсіптік бағдар беру жұмысы мұғалім-психологтың, сынып жетекшісінің, әлеуметтік мұғалімнің оқушылармен және олардың ата-аналарымен үнемі өзара әрекеттесуіне негізделген және үш кезеңнен тұрады:

     1 кезең - бастауыш мектеп. Бұл кезеңде студенттер экскурсиялар, әңгімелер, қызықты адамдармен кездесулер, «Мамандықтар энциклопедиясы» және «Мамандық сыйы» кәсіптік бағдар беру сайыстарына қатысу сияқты жұмыс түрлері арқылы мамандықтар әлемімен танысады. Қазірдің өзінде бастауыш мектепте балаларға өздерінің оқу траекториясын таңдау мүмкіндігі беріледі.

     2 кезең - 5-9 сыныптар. 5-7 сынып оқушылары әр түрлі көгілдір мамандықтарды оқып, жобалық жұмыстарға алғашқы қадамдарын жасайды және кәсіптік бағдар беру ойындарына қатысады.

     8-9 сыныптарда оқушылар арасында профильді, болашақта мамандықты саналы түрде таңдауға бағытталған мақсатты кәсіптік бағдар беру жұмысы ұйымдастырылды. Бұл кезеңде психолог жүргізетін диагностикалық жұмыс белсендіріледі, сабақтар мамандық таңдау бойынша өткізіледі. Осы кезеңде студенттер ғылыми-зерттеу жұмыстарымен айналыса бастайды, профессиограмма құруда алғашқы қадамдарды жасайды.

     Оқыту процесінде мұғалімдер балалардың жеке және жеке ерекшеліктерін анықтайды, олардың даму траекториясын құрастырады, педагогикалық қолдау көрсетеді және болашақ мамандығын таңдауға көмектеседі. Кәсіби өзін-өзі анықтауды қолдау бойынша балалармен жұмыс эпизодтық емес. Ол тұлғаның біртіндеп дамуының үздіксіз педагогикалық үдерісіне айналады: кіші студенттерді оқытудан бастап түлектерді білім беру ұйымдарына түсуге дайындауға дейін.

     Жыл сайын 8-9 сынып оқушылары үшін білім беру ұйымдарына экскурсия ұйымдастырылады, онда мамандар колледждің ерекшеліктері мен кәсіптік білім алу туралы әңгімелейді.

     Мәселелерді қарау барысында біз:

- Балаларды ақпараттандырудың бастапқы деңгейінде студенттерде шектеулі мамандықтар бар (Бұқаралық ақпарат құралдары мен ата-аналардың әсерімен таңдалады).

- Мамандық таңдауда қоршаған орта және ең алдымен отбасы маңызды рөл атқарады.

- Мектеп кәсіби өзін-өзі анықтауды қолдау үшін келесі ресурстарды пайдаланады:

• Компанияға экскурсиялар.

• қосымша білім беру мекемелерімен ынтымақтастық.

• Мамандарды тарта отырып, сынып сағаттарын ұйымдастыру.

• Психологтың жұмысы:

- «Қызығушылықтар картасы» әдістемесі А.В.Голомшток Г.В.Резапкина өзгертеді

- «Мен және мамандықтар әлемі» проективті әдістемесі

- М.И.Лукьянованың «Оқыту мотивациясын зерттеу» әдістемесі

- Л.В. Резапкина өзгерткен кәсіби бейімділіктің сауалнамасы.

• Профильді оқыту.

- Оқытудың негізгі мақсаты:

• әлеуметтік бейімделу.

• Қарым-қатынас дағдыларын дамыту.

• Көкжиектерді дамыту.

• Жеке ерекшеліктерді түсінуге көмектесу.

• Талдау, жалпылау, сыни тұрғыдан ойлау, таңдау жасай білуге ​​үйрету.

- болашақ мамандығын таңдау келесі факторлармен анықталады:

• қызығушылықтар, тұлғаның қабілеттері, ата-аналардың пікірі, әлеуметтік орта, бұқаралық ақпарат құралдары.

• қосымша білім беру мекемелеріндегі сабақтар.

• Әлеуметтік статус.

• әлеуметтік утилита.

• Еңбек нарығының қажеттіліктері.

     Сонымен, мектепте жүргізілетін кәсіптік бағдар жұмысы оқушылардың кәсіби өзін-өзі анықтауы мен табысты әлеуметтік бейімделуіне ықпал етеді.

Сұрақтар




Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Әлі пікірлер




Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст